Znudził Ci się kolor Twojego auta? Chcesz całkowicie zmienić jego wygląd i nadać mu nowy charakter? Jeśli tak, to stoi przed tobą kilka trudnych do dokonania wyborów. Po pierwsze musisz zdecydować, na jaki kolor polakierujesz pojazd, a po drugie, jaki rodzaj lakieru użyć. Dlatego też w dzisiejszym artykule porównamy zalety i wady lakieru normalnego oraz tak zwanego metalika.
Zalety i wady lakieru zwykłego
Mianem tym przyjęło się określać jednowarstwowe powłoki akrylowe. Są one stosowne od wielu lat i ciągle mają swoich zwolenników. Ich niewątpliwą zaletą jest niska cena w porównaniu z konkurentem. Cenione są także za znacznie łatwiejszą renowację. Jeżeli zdarzy się, iż taki lakier wypłowieje z biegiem lat, pomóc może polerowanie specjalistyczną pastą polerską. Także wszelkiego rodzaju odpryski i ubytki łatwiej zamaskować niż w przypadku lakieru metalik.
Najczęściej wskazywane wady tego rozwiązania to wspomniane już płowienie z wiekiem powłoki oraz mała atrakcyjność wizualna, czy też mniej bogata gama możliwych do wyboru kolorów.
Lakier metalik – błyszczący przedmiot pożądania
Jeszcze nie tak dawno był symbolem luksusu. Teraz jest już inaczej, jednak nadal na ten rodzaj lakieru patrzy się z uznaniem. Uważany jest on za trwalszy od zwykłego, ponieważ składa się z kilku warstw, a na koniec pokrywany jest bezbarwną powłoką. Jest on znacznie bardziej odporny na działanie czynników atmosferycznych, w tym szczególnie promieni słonecznych.
Niestety ma on też swoje wady. Jest bardziej wrażliwy na uszkodzenia mechaniczne, takie jak zarysowania, czy zbyt silne stosowanie myjek. Także jego renowacja jest trudniejsza i kosztowniejsza niż zwykłego lakieru akrylowego.
Jednak trzeba przyznać, iż kolory takie jak czarny, srebrny lub błękit w wersji metalik prezentują się naprawdę okazale. W szczególności, gdy zastosujemy lakiery wysokiej jakości takie jak http://www.troton.pl/lakier-akrylowy-srebrny-metalik/, który pozwala na samodzielne pomalowanie małych elementów. Doskonale pokrywa np. kołpaki oraz jest odporny na wszelkiego rodzaju zadrapania.