Niezwykła gratka dla miłośników wyścigowych bolidów Audi. Od dnia 13 marca 2018 roku uruchomiono w Ingolstadt specjalną obrotową wystawę, na której zaprezentowano czternaście legendarnych samochodów tej marki. Wszystkie uczestniczyły w przeszłości w wyścigach w Le Mans, odnosząc przy tym spektakularne rezultaty – aż trzynaście razy kończąc wyścig na podium! Wystawa w Audi museum mobile dostępna będzie przez rok.
Do zaprezentowania wybranych samochodów wyścigowych Audi Tradition zdecydowało się użyć obrotową konstrukcję w kształcie windy, zwaną „paternoster”. Przedstawione odwiedzającym modele pokazują ewolucję bolidów i historię udziału marki w wyścigach.
Audi pierwszy raz w Le Mans wystartowało w 1999 roku. Debiutowały modele R8R z silnikami V8 biturbo o pojemności 3,6 l. Start okazał się niezwykle udany i bolidy Audi zajęły kolejno trzecie i czwarte miejsce. Model ten będzie udostępniony odwiedzającym wystawę.
Momentem szczególnym w procesie rozwoju bolidów Audi było skorzystanie w 2001 roku z techniki FSI z turbodoładowaniem. Pierwszy raz użyto jej w modelu Audi R8. Dzięki zastosowanemu bezpośredniemu wtryskowi benzyny obniżono w znaczący sposób spalanie. Zastosowano to rozwiązanie później w produkcji seryjnej. Po pięciu latach kolejnym kamieniem milowym stało się użycie napędu wysokoprężnego. Dzięki niemu bolid Audi R10 TDI zwyciężył w Le Mans. W 2010 roku natomiast Audi R15 TDI pokonało rekord odległości przebytej w ciągu 24 godzin. Nie został on pobity do dziś.
Odwiedzający wystawę w Audi Museum będą mogli podziwiać także Audi R18TDI. Zgodnie z przepisami z 2011 roku, pojemność samochodu musiała być obniżona z 5,5 do 3,7 litra. Zamknięta kabina i optymalny aerodynamiczny kształt pozwoliły na kolejne zwycięstwo. Jednocześnie kolejny raz znacząco zmniejszono zużycie paliwa. Obejrzeć będzie można również Audi R18 e-tron quattro, pierwszy hybrydowy model bolidu Audi. Udostępniono mistrzowski samochód z 2010 roku i jego następców z dwóch kolejnych lat.
Wszystkie wymienione modele stanowią kwintesencję wyścigowych samochodów Audi. Pozwoliły zapewniać nieprzerwanie zwycięstwo w latach 2000 – 2014. Wyjątkami były jedynie lata 2003, kiedy to samochody tej marki nie stawały w wyścigu jako fabryczne i 2009, gdy Audi zdobyło trzecią pozycję.