Toyota Motor Corporation opracowała oparty na sztucznej inteligencji system obsługi taksówek. Powstał w wyniku współpracy z Japan Taxi, Accenture i KDDI. Głównymi zadaniami systemu jest szacowanie popytu na usługi przewozowe. Możliwe jest to na podstawie danych informujących o zapotrzebowaniu z przeszłości, big data oraz o aktualnym ruchu. Po uruchomieniu w lutym testowej wersji programu, w Tokio odnotowano 20% wzrost liczby zleceń.
Działanie systemu opiera się o platformę MSPF (Mobility Services Platform). Gromadzone tam dane poddawane są analizie i przetwarzaniu. Uwzględniane są informacje o pogodzie, sytuacji w mieście (korkach i imprezach) oraz możliwości skorzystania z komunikacji zbiorowej. Dzięki zaawansowanej technologii obszar Tokio został podzielony na 500 metrowe tereny. Dla każdego z nich odrębnie określany jest popyt – dane te w następnej kolejności przekazywane są do JapanTaxi.
W korporacji Nihon Kotsu współpracującej z JapanTaxi zostały zamontowane tablety. Prezentowana na nich mapa informuje o szacunkowym zapotrzebowaniu i liczbie wolnych pojazdów w okolicy. Stanowi to duże ułatwienie dla kierowców, zmniejsza czas oczekiwania na taksówkę przez klienta oraz optymalizuje wykorzystanie floty. Taksówkarze mają możliwość zgłoszenia własnych uwag w celu poprawy działalności aplikacji.
Podczas testów skuteczność systemu oceniono na 94,1 procent. Skutkowało to wzrostem sprzedaży aż o 20,4 procent. Wobec tego sukcesu planowane jest zwiększenie zasięgu działania o kolejne pojazdy.
Operator telekomunikacyjny KDDI współpracujący z Toyota Motor Corporation i JapanTaxi przyczynia się do przekazywania big data i informacji związanych z geolokalizacją potencjalnych klientów. Dane te zbierane są za pomocą smartfonów a użytkownik musi wyrazić uprzednio na to zgodę.
Ostatnia z wymienionych korporacji, Accenture, wspiera partnerów od strony informatycznej. Dzięki opracowanemu przez nią algorytmowi sztucznej inteligencji możliwa jest analiza i ocena popytu na usługi taksówkarskie.