Dobre rozpoczęcie roku dla Volvo Cars - w pierwszych dwóch miesiącach 2018 roku sprzedaż wzrosła o 17,2 procent. Łącznie sprzedano aż 84,368 samochodów tej marki! Znaczący wpływ na ten wynik miało zainteresowanie nabywców małym SUV-em - Volvo XC40, nowym XC60 oraz modelami serii 90. To już kolejny rok z rzędu, kiedy szwedzki koncern motoryzacyjny notuje wzrost sprzedaży.
Największy wzrost sprzedaży odnotowano na rynku amerykańskim. W lutym liczba transakcji zwiększyła się tam o 35,1 procent, dając wynik 6,283 sztuk. Najchętniej wybierane były SUV-y XC90 i XC60. Ten drugi model popularnością cieszył się również w Europie, gdzie zwolennicy marki nabyli w tym czasie 22,510 samochodów. Liczba ta jest większa od analogicznego miesiąca w roku 2017 o 8,4%.
Na największym rynku szwedzkiego producenta - chińskim - sprzedaż w drugim miesiącu 2018 roku wyniosła 6,531 sztuk, co daje wzrost o 11,1 procent. Zainteresowaniem cieszyły się tam produkowane lokalnie modele XC60, S60 i S90. Również w pozostałych regionach klienci obdarzyli zaufaniem markę Volvo, co przyczyniło się do osiągnięcia w lutym wyniku o 7,4% lepszy w stosunku do poprzedniego roku.
W ujęciu globalnym nabywcy zainteresowani byli w największym stopniu nowym modelem Volvo - XC60. Docenili znakomite wzornictwo i moc szwedzkiego SUV-a. Dynamiczna linia nadwozia oraz dopracowane z najwyższą starannością detale z pewnością przyczyniły się do znakomitych wyników. Sprzedano aż 10,309 egzemplarzy tego samochodu. Na drugim miejscu plasuje się nieco większe luksusowe Volvo XC90, które zostało zakupione 6,607 razy. Na podium znalazł się jeszcze V40/V40 Cross Country, samochód klasy kompaktowej. Klienci nabyli 6,409 sztuk tego pojazdu.
Na podstawie wyników osiągniętych w dwóch pierwszych miesiącach z pewnością można zaryzykować stwierdzenie, że szwedzki koncern czeka dobry rok. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sprzedaży należy odwiedzić globalny serwis prasowy. Niezbędne dane znaleźć można w zakładce Sales Volumes.